قیمت مفتول سیاه ، (مفتول آرماتوربندی)

جدول قیمت مفتول سیاه ، (مفتول آرماتوربندی) آرماتوربندی
تاریخ آخرین بروزرسانی : 4 ساعت پیش
نام نوع سایز محل بارگیری قیمت عملیات بیشتر
قیمت مفتول سیاه ۱.۲ قیمت مفتول سیاه ، (مفتول آرماتوربندی) 1.2 میلیمتر تهران و شهرستان 34,000 تومان
مفتول سیاه ۲.۵ میل، سیم آرماتور ۲.۵ قیمت مفتول سیاه ، (مفتول آرماتوربندی) 2.5 میلیمتر تهران و شهرستان 33,000 تومان
مفتول سیاه ۴ میل، سیم آرماتوربندی ۴ قیمت مفتول سیاه ، (مفتول آرماتوربندی) 4 میلیمتر تهران و شهرستان 33,000 تومان
مفتول سیاه ۳ میل، سیم آرماتوربندی ۳ قیمت مفتول سیاه ، (مفتول آرماتوربندی) 3 میلیمتر تهران و شهرستان 33,000 تومان
مفتول سیاه ۲ میل، سیم آرماتوربندی ۲ قیمت مفتول سیاه ، (مفتول آرماتوربندی) 2 میلیمتر تهران و شهرستان 33,000 تومان
مفتول سیاه ۱.۵ میل، سیم آرماتوربندی ۱.۵ قیمت مفتول سیاه ، (مفتول آرماتوربندی) 1.5 میلیمتر تهران و شهرستان 33,000 تومان

مفتول سیاه + قیمت مفتول سیاه

مفتول سیاه به دلیل ویژگی هایی که دارد، یکی از پر فروش ترین انواع مفتول است.  اگر قصد خرید آن سیم مفتول دارید لازم است از انواع آن، کاربرد، ویژگی ها و قیمت مفتول سیاه اطلاع داشته باشید. در ادامه به بررسی مفتول سیاه پرداخته شده است؛ با ما همراه باشید.

سیم مفتول

مفتول یا سیم مفتولی رشته نازک و طویل فلزی است که از جنس های مختلف ساخته میشود و در صنایع مختلف کاربرد دارد. مفتول فولادی، مفتول مسوار و مفتول استنلس استیل (فولاد ضد زنگ) از جمله جنس های رایج مفتول هستند.

انواع مفتول

دو نوع تقسیم بندی رایج برای مفتول ها وجود دارد. مفتول ها بر اساس روش تولید به دو دسته فابریک و غیر فابریک دسته بندی می شوند. نوع فابریک مفتول ها از کشش و نازک کردن میلگرد تا قطرهای کوچک تر تولید میشوند و مفتول های غیر فابریک از تسمه های فلزی تهیه میشوند. دسته بندی رایج تر انواع مفتول ها بر اساس جنس و کاربرد میباشد. بر این اساس مفتول ها به چهار دسته: مفتول سیاه، مفتول گالوانیزه(سفید)، مفتول استنلس استیل (فولاد ضد زنگ) و مفتول پی وی سی تقسیم بندی میشوند.

سیم مفتول سیاه

مفتول سیاه (black wire) نوعی مفتول فولادی است که پر استفاده ترین نوع مفتول در بازار میباشد. این محصول همچنین با نام های دیگری همچون مفتول آرماتوربندی، مفتول پخته، مفتول آنیل شده، مفتول خام و ... شناخته میشود. مفتول سیاه در سطح خود هیچ پوششی ندارد و چون در سطح آن ذرات سیاه ناشی از دوده در فرآیند تولید وجود دارد با عنوان مفتول سیاه شناخته میشود. همچنین مفتول سیاه به عنوان ماده اولیه بسیاری از مقاطع فولادی دیگر(مانند مفتول گالوانیزه) استفاده شده، به همین دلیل به آن مفتول مادر نیز گفته میگویند.

نحوه تولید مفتول سیاه

مفتول سیاه به دو نحوه تولید میشود. در روش اول که طی آن مفتول فابریک تولید میشود، از میلگرد های کلاف شده با قطر 6.5 استفاده میکنند. در ابتدا کلاف با استفاده از دستگاه دکل کلاف باز میشود تا وارد دستگاه خط کشش شود. دستگاه کشش میلگردها را در چندین مرحله کشش میدهد و در هر مرحله قطر آن تا حدود نیم میلی متر کاهش پیدا میکند تا به قطر مورد نظر برسد. پس از آن سیم مفتول از طریق دستگاه کویلر جمع میکنند تا وارد کوره شود. هدف از حرارت دادن مفتول در کوره تنظیم و بهبود خواص فیزیکی از جمله انعطاف پذیری و مقاومت کششی آن است. در نهایت به روش های مختلف سردسازی صورت میگیرد و در کلاف های استاندارد با وزن گوناگون بسته بندی و عرضه میشود. روش دوم تولید مفتول سیاه از شمش یا تسمه های فولادی است که به روش نورد هم تولید میشود که مفتول سیاه غیر فابریک تولید میکند. در این روش ابتدا شمش های فولادی در کوره به دمای 1200 درجه سانتیگراد میرسند و سپس توسط دستگاه های نورد از ضخامت آن ها کاسته میشود. فرآیند عبور از دستگاه نورد تکرار شده تا مفتول با قطر مورد نظر ایجاد شود. در ادامه محصول تولید شده در چند مرحله سرد میشود. سرد سازی در کیفیت مفتول سیاه بسیار تاثیرگذار بوده و باید به دقت و با روش های خاص این فرآیند صورت گیرد.

انواع مفتول سیاه

سیم مفتول سیاه انواع مختلفی دارد که در بازارهای ایران دو نوع سیم مفتول سیاه ایرانی و سیم مفتول سیاه چینی وجود دارد. مفتول سیاه چینی به دلیل آنکه در معرض حرارت بالاتر قرار می­گیرد نرمی و شکل پذیری بالاتری دارد و دارای ضخامت یکنواختی است، اما عرضه آن زیاد نیست و به سختی یافت می­شود. همچنین از نظر اقتصادی به صرفه نیست و قیمت بالایی دارد و فقط برای کاربردهای خاص استفاده می­شود. سیم مفتول سیاه ایرانی نیز به دو صورت فابریک و غیر فابریک موجود است. مفتول سیاه فابریک انعطاف پذیری و شکل پذیری بالاتری نسبت به مفتول غیر فابریک دارد و از کیفیت بالاتری برخوردار است؛ همچنین قیمت مفتول سیاه فابریک به دلیل کیفیت مناسب­تر بیشتر است.

انواع مفتول سیاه از نظر ضخامت

مفتول سیاه در قطرهای 1.5، 2.5، 3 و 4 میلی متر موجود است. هر کدام از این ضخامت ها کاربردهای خاص خود را دارد. مفتول سیاه 1.5 میلی متر در حیطه ساختمان سازی و برای آرماتوربندی کاربرد دارد. سایز 2.5 میلی متر مفتول سیاه، عمده استفاده آن در ساختمان است اما برای قالب سازی استفاده میشوند. مفتول سیاه 3 و 4 میلی متر نیز در دیگر صنایع مانند کشاورزی و نجاری استفاده میشوند.

کاربرد مفتول سیاه

مفتول سیاه کاربرد های گوناگونی دارد که آن را به محصولی پر فروش تبدیل کرده است. از مفتول سیاه برای ساخت انواع توری ها از جمله توری حصاری، توری مرغی استفاده میشود. یکی دیگر از کاربردهای مفتول سیاه در صنعت ساختمان سازی برای آرماتوربندی و قالب بندی است. در سد سازی برای جلوگیری از ریزش سنگ-ها، در ساخت وسایل تزیینی و دکوری (نجاری)، برای ساخت انواع دیگر مفتول ها از دیگر کاربردهای مفتول سیاه میباشد.

قیمت مفتول سیاه

قیمت مفتول سیاه نیز مانند دیگر محصولات فولادی دارای نوسان است. مفتول سیاه یکی از محصولات صنایع فولادی بوده و به همین دلیل قیمت آن همواره دارای نوسان است. به طور کلی در صنایع فلزات پر کاربرد به دلیل آنکه اقتصاد گسترده ای را به خود اختصاص داده اند و تحت تاثیر بازارهای جهانی هستند دارای نوسان در قیمت میباشند. قیمت مفتول سیاه تحت تاثیر قیمت جهانی فلز مبنای آن که آهن است قرار دارد و علاوه بر آن عوامل داخلی و خارجی زیادی در آن دخیل هستند.

عوامل موثر بر قیمت مفتول سیاه

همانطورکه گفته شد قیمت سیم مفتول سیاه تابع قیمت آهن میباشد اما علاوه بر آن عوامل زیادی بر قیمت مفتول سیاه موثر هستند. این عوامل عبارت اند از:
  • قیمت آهن
  • قیمت دلار
  • نرخ تورم
  • سایز مفتول سیاه
  • میزان عرضه و تقاضا
  • هزینه حمل و نقل

قیمت روز مفتول سیاه

با توجه به نوسانات در قیمت مفتول سیاه بهتر است هنگام خرید از قیمت روز مفتول سیاه و تغییرات قیمت مفتول سیاه اطلاعات کسب کنید تا بتوانید بهترین زمان را برای خرید مفتول انتخاب کنید.

قیمت مفتول سیاه فولاد آریان

سایت فولاد آریان به صورت روزانه قیمت مفتول سیاه و سایر محصولات آهنی را به روز میکند. شما میتوانید از طریق این صفحه قیمت دقیق و بروز مفتول سیاه را مشاهده کنید.

ارزان ترین قیمت مفتول سیاه

اگر قصد خرید سیم مفتول سیاه با ارزان ترین قیمت را دارید بهتر است به صورت مستقیم از کارخانه اقدام به خرید کنید. البته این نوع خرید با مشکلاتی نیز همراه است. کارخانه ها معمولا فقط در تناژ بالا اقدام به فروش می کنند و فروش در تناژهای پایین را ندارند؛ حتی اگر امکان خرید مفتول سیاه در تناژ پایین از کارخانه داشته باشید صرفه اقتصادی ندارد. نکته دیگری که در هنگام خرید مفتول سیاه از کارخانه باید به آن توجه داشت، کارخانه تولید کننده مفتول سیاه است. در برخی از کارخانه های تولید کننده مفتول سیاه فرآیند کشش، حرارت دهی و خنک سازی به صورت اصولی انجام نمیگیرد و یا ترکیب سازنده ماده اولیه ترکیب مناسبی نیست. به همین دلیل مفتول تولید شده از کیفیت و استاندارد مناسبی برخوردار نمیباشد.

خرید مفتول سیاه

مفتول سیاه در سایزهای مختلف در قالب کلاف و شاخه به فروش می رسد. وزن هر کلاف متغیر است و مفتول سیاه بسته به کارخانه تولیدی و ضخامتش در کلاف های 15 تا 70 کیلوگرمی قابل خرید است. برای خرید مفتول سیاه می توانید با مراجعه حضوری، تماس تلفنی و یا به صورت آنلاین اقدام به خرید نمایید که هر کدام مزایا و معایبی دارد.

خرید مفتول سیاه از کارخانه

قیمت خرید سیم مفتول سیاه آرماتوربندی از کارخانه معمولا به صرفه ترین قیمت مفتول سیاه است و برای کسانی که قصد خرید میلگرد در تناژ بالا را دارند گزینه مناسبی است. اما خرید مفتول سیاه از کارخانه یک سری معایب دارد که باعث می شود خریداران کمتر از این روش اقدام به خرید مفتول کنند. طولانی بودن پروسه خرید، تاخیر در تحویل، فروش فقط در تناژ بالا، عدم عرضه مستقیم برخی کارخانه های معتبر و هزینه های حمل و نقل از معایب خرید مفتول سیاه از درب کارخانه است.

خرید حضوری مفتول سیاه

برای خرید و استعلام قیمت سیم مفتول سیاه آرماتوربندی به صورت حضوری باید به بازارهای آهن در شهرهای مختلف مراجعه کنید. در آنجا انبارها و فروشگاه های محصولات آهنی وجود دارد و میتوانید خرید خود را انجام دهید. از مزیت های خرید حضوری مفتول سیاه به مشاهده عینی مفتول و اطمینان از کیفیت آن ست

خرید آنلاین مفتول سیاه

خرید آنلاین مفتول سیاه یکی دیگر از روش های رایج خرید مفتول سیاه میباشد. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه های معتبر قیمت مفتول سیاه را مشاهده کرده و اقدام به خرید کنید. خرید از این روش معمولا راحت و سریع بوده و در مدت زمان کوتاهی به دست مشتری میرسد. از معایب این روش آن است که نمیتوانید محصول را از نزدیک ببینید به همین دلیل لازم است از فروشگاه های معتبر و قابل اعتماد اقدام به خرید کنید.

سایزهای مفتول سیاه

مفتول سیاه معمولا بنا به نیاز هر مشتری در کارگاه ها تولید و ورانه بازار میشوند از همین روز برخی از مصرف کنندگان ممکن است یک سایز خاص و سفارشی نیاز داشته باشند از همین رو برای تولید این نوع از مفتول باید ثبت سفارش انجام دهند. اما یکسری از سایزها بصورت متداول تر تولید و مورد استفاده قرار میگیرد ، این سایزها شامل :
  • مفتول سیاه 1.5 میل
  • مفتول سیاه 2 میل
  • مفتول سیاه 2.5 میل
  • مفتول سیاه 3 میل
  • مفتول سیاه 4 میل
این سایزها بعنوان سایز مادر مورد استفاده قرار میگیرند و مصرف کنندگان خودشان میدانند این سایزها بصورت پیش فرض در بازار وجود دارند

خرید مفتول سیاه از فولاد آریان

سایت فولاد آریان در زمینه فروش تمام محصولات فولادی فعالیت میکند و خریدی مطمئن و به صرفه را برای مشتریان به ارمغان می آورد. برای مشاوره خرید مفتول سیاه میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همچنین در شرکت فولاد آریان محصولات دیگری مانند ورق سیاه عرضه میگردد. برای اطلاع از قیمت ورق سیاه نیز میتوانید با ما در تماس باشید.